8 informacji uszczęśliwiających Twoje ciało !

 



Cześć cukierki !  No wiem wiem całe wieki, ale tak to już bywa. Ostatnimi czasy zmieniłam pracę, miejsce zamieszkania, ale przede wszystkim wprowadziłam mój umysł do nowego mieszkania. Ja zawsze będę stała murem za Nami kobietami ! Dlatego też powstaje ten wpis! O zdrowym rozsądku i moich sposobach na bycie trochę milszą dla samej siebie !




1. Wiedza i świadomość.

Moi najwspanialsi czytelnicy skoro tu jesteście to znaczy, że uwielbiacie poszerzać swoją wiedzę ! I ja już w tym momencie jestem z Was dumna ! Żeby osiągnąć zdrowe i szczęśliwe ciało musimy się rozwijać. Musimy czerpać wiedzę ze sprawdzonych źródeł ! Ostatnio jakaś blogerka znowu pisała o detoksie... Jakaś czytelniczka,  skomentowała swoją sytuację i nasilające się objawy trądziku... Dieta opierała się na owocach, a mnie po raz kolejny trafił szlak ! Bo kolejna niekompetentna osoba, pewnie nie mająca pojęcia o tym, że cukier to cukier nawet ten w owocach może nasilać objawy trądziku... Doradzała co by nie zaprzestawać, bo to pewnie toksyny się wydostają z organizmu. Ręce  mi opadają w takich sytuacjach. Dlatego proszę Was o rozwagę i ostrożność w stosowaniu "Diet", a jeżeli już podejmiecie tą decyzję, to zróbcie przed rozpoczęciem chociaż podstawowy zestaw badań krwi. Książki to świetne źródło wiedzy, które często jednak jest lepiej sprawdzone przed wydaniem, niż pierwsze lepsze fora. Nie mówię tu o zwykłym nawilżaniu czy też złuszczaniu naskórka, ale na przykład o walce z trądzikiem czy też innymi problemami skórnymi.  



2. Tak to FAKT odpowiednia dieta pomaga w poprawie wyglądu i kondycji skóry.

Dieta ma ogromny wpływ na Nasze zdrowie i na Nasz wygląd. Jednak nie ma to nic wspólnego z "dietami XYZ". Większość z Nas decyduje się na stosowanie diety pod presją społeczeństwa! Bo za gruba, bo za chuda, bo trądzik, bo to tamto i siamto. Niestety o ile te diety są czasami zdrowe i wpływają nawet dobrze na niektóre partie Naszego życia, to towarzysząca im presja i stres związany z szybkimi efektami, staje się dość negatywnym czynnikiem . Od dawna wiemy jak stres negatywnie wpływa na Nasze zdrowie, nie mówię już o rozczarowaniu które równie często pojawia się w Naszej głowie. Chciałabym tym punktem zwrócić Wam uwagę by dieta nie skupiała się na wizualnych aspektach! Dzięki zdrowym posiłkom możemy poprawić Nasze zdrowie, wygląd Naszej skóry i Nasz stan psychiczny.  Kochani oczywiście zmieniając nawyki żywieniowe, Wasza sylwetka pewnie też ulegnie zmianie, ale nich to nie będzie głównym celem. Z czystym i spokojnym umysłem osiągniecie o wiele więcej. Wiem co mówię chorując i biorąc sterydowe leki miałam rozmiar 42, a aktualnie jest to 38. Co najgorsze zawsze było mi mało i źle ile bym nie schudła i ile bym nie włożyła w to pracy. Ani rozmiary, ani kilogramy nie zmienią nic dopóki nie zmienimy podejścia w Naszych głowach.

3 Trzeba się bardzo kochać i bardzo szanować

To ja zacznę o sobie :) Mam rozstępy, mam trądzik, mam blizny, mam zdecydowanie nie idealną sylwetkę. Mam masę kompleksów, które nie wyglądają najlepiej w ulubionej sukience. Mam je wszystkie i są częścią mojego życia, trądzik jest konsekwencją problemów z hormonami, rozstępy wcześniej wspomnianej terapii sterydami. Jednak nie ma miejsca w tym wszystkim na samokrytykę. Przecież nie mam zamiaru przeżyć swojego życia w ciągłym dążeniu do ideału który nie istnieje i nigdy nie jest wystarczająco blisko. Nie było to łatwe, żeby te wnioski weszły w moje życie. Bo akceptacja samego siebie jest najtrudniejsza. Jednak powinnyście i powinniście być osobami które mają największy szacunek do własnego ciała i kochacie go najbardziej na świecie. Każda Wasza komórka, płuca, serce, układ nerwowy i cały ten wybitny mechanizm pozwala Wam ŻYĆ ! Kochajmy siebie bardziej !


4. Dzielmy się szacunkiem i komplementami  !

Jest mi tak strasznie przykro, gdy widzę jak ludzie nawzajem rzucają sobie kłody pod nogi... Zamiast wspierać się i pomagać sobie w osiąganiu sukcesów. Dlaczego tak cieżko przychodzi nam chwalenie innych i cieszenie się wspólnie z sukcesów. Życie  i tak wrzuca nam pod nogi wystarczająco dużo problemów, bądźmy dla siebie większym sparciem. Pozwólmy sobie czasami na łzy bezsilność, bądźmy osobami które nie są obojętne w takich sytuacjach. Każdy z Nas miewa gorsze dni, czasami potrzebuje wsparcia, albo po prostu towarzystwa. Najważniejszy jest szacunek i takt w takich sytuacjach. Pamiętajcie, że problem danej osoby jest na dany moment największym problemem na świecie dla tej osoby. Co do szacunku, już o tym pisałam na instagramie. Temat jest bardzo ważny ! Pamiętajcie by nie zwracać uwagi czy komentować czyjegoś wyglądu. Ja miałam bardzo duże problemy przez tego typu komentarze związane z moim trądzikiem... Jednak osoby zmagające si z bulimią, anoreksją czy też otyłością niestety nie zawsze komentarz, " ale jesteś chuda" jest czymś pozytywnym... Komentarz " weź się za siebie" też nie będzie stosowny, bo przecież nie wiemy co dana osoba aktualnie robi. Mówmy sobie więcej komplementów doceniających Nasze wnętrze. Wyrażajmy  większą wdzięczność za wspólne towarzystwo, uśmiechy, gotowanie, obijanie się czy też wspólne zdobywanie szczytów, motywowanie się za bycie cudownymi osobami !





5 Wpuszczajmy więcej natury do Naszego życia !

Mi niesamowicie pomaga obcowanie z naturą ! Uwielbiam długie spacery po lasach, wzdłuż rzek czy też morskich fal. Uwielbiam leżenie na trawie i wpatrywanie się w błękitne niebo, lub tą całkowicie tajemniczą gwieździstą wersję. Gdy tylko zaczyna padać deszcz i jest wystarczająco ciepło, uwielbiam łapać krople deszczu całą powierzchnią mojego ciała. Coraz częściej otaczam się roślinami, jeszcze częściej je suszę. Sadzę na działce co tylko się da, od koperku po ogórki. Hoduje szalone odmiany  sukulentów... To brzmi banalnie, ale sporo czasu zajęło mi nauczenie się czerpania korzyści i szczęścia z tak prostych czynności. 


6 SPA domowe SPA 

Szalenie ważne jest poświęcanie sobie czasu. Jeśli nie potrafisz spędzać czasu sam ze sobą, to koniecznie musisz się tego nauczyć !  Tak właśnie dlatego kocham maseczki w płachtach, bo kładą mnie na 15 minut ! Co można robić ze sobą. To mogą być nawet randki ! Można nauczyć się oddychać, to super wyzwanie i pozwala się mocno odciąć od rzeczywistości. Szczotkowanie na sucho, to taki reset dla ciała i skóry po całym dniu ! Można się zakochać. Peelingi i maseczki na caaaaałe ciało ! Palenie wosków i olejków eterycznych.  Oczywiście ulubiona muzyka, książki, seriale i filmy to też jakaś forma spa dla Naszej głowy.



7 Super nawyki !


Uwielbiam książkę Beauty & Food EMILIE HEBERT. Kupiłam ją chyba kiedyś przez przypadek w Empiku. To ona pomogła mi zmienić nawyki. Odkąd piję więcej wody i jem owoce do 14, to wiem więcej, ale serio czuję się lepiej ! Emili na powyższym zdjęciu pokazuje Nam swoją spiżarnię ! No i oczywiście ja jako Natalia też o takiej zamarzyłam. O moich ulubionych zdrowych produktach zawsze pod ręką... Nie jestem królową trzymania się sztywnych zasad... Bo czym byłoby moje życie bez margherity i sezonowego ciastka z Mc Donalds. Proste, że jak mam ochotę to jem powyższe rzeczy, ale przez 80 % czasu staram się kupować zdrowe jedzenie. Zdecydowanie staram się przygotowywać posiłki od A do Z sama.  To cudownie wpływa na moje samopoczucie !  Moje nawyki zaczęłam zmieniać od np codziennego zdrowego śniadania. Później zaczęłam zmieniać nabiał na coś roślinnego, i mięsa już nie nadużywam. Małymi kroczkami, a dokładniej to już półtora roku. Miewam mniejsze i większe odstępstwa, ale no jako kobieta mam PMS i czasami ta cała czekolada sama się zjada, a woda z ogórków kiszonych jest 8 cudem świata.  

Kochani z racji tego, że w moim życiu zmieniło się dużo, to i tutaj zajdą stanowczo dobre i ogromne zmiany ! 


Daj znać co Ciebie uszczęśliwia w komentarzu !
Mówię Cześć Cukierki do wszystkich nowych osób !


Share:

1 komentarze