Porozmawiajmy o trądziku ♥

Witajcie dzisiaj post o trądziku, ale czemu wybrałam własnie ten czas na pisanie tego postu ? Lato to okres kiedy nasza skóra jest rozszalała przez ciągłe zmiany pogodowe. Jak wiecie iperfumy to jedyna sprawdzona przeze mnie drogeria która jest godna polecania zapraszam do zakładki PIELĘGNACJA .


 Ja przez wiele lat zmagałam się z trądzikiem więc na początku trochę teorii. Nazwa trądziku pospolitego  po łacinie to ACNE VULGARIS dlatego też a wielu produktach pomagających w walce z trądzikiem możemy znaleźć napis ACNE ... Główne przyczyny trądziku to zaburzenia hormonalne, nadprodukcja łoju, nieprawidłowe rogowacenie oraz wtórna kolonizacja przez bakterie Propionibacterium acnes, Staphylococcus aureus, jak również drożdżaki Malassezia. Spróbuje Wam to jakoś wytłumaczyć, drożdżaki żywią się cukrem więc jeśli macie trądzik i jecie dużo słodyczy po prostu go dokarmiacie. A skoro go dokarmiacie on rośnie i rośnie i zadamawia się w waszej skórze coraz bardziej. Jeśli chcecie  widocznych efektów w walce z trądzikiem na czas terapii odstawcie słodycze. Po pierwszym miesiącu będą już pierwsze efekty po dwóch będzie coraz lepiej. Więc jeśli chcesz zacząć walkę z trądzikiem zacznijmy już dzisiaj odstaw słodycze, zmniejsz ilość cukru którą dodajesz do kawy każdy gram ma znaczenie. Skoro użerasz się z trądzikiem kilka miesięcy jak nie lat ( u mnie trwało to jakieś 3 lata ) Myślę że możesz poświęcić dwa miesiące na to by pokonać tą okropną chorobę. Dwa miesiące bez słodyczy i kosmetyki które mi akurat pomogły. Nie gwarantuję że będzie lepiej, ale zawsze można spróbować. Zamiast wydawać pieniądze na słodycze i inne przekąski (nawet w czipsach jest cukier i to nawet sporo). Zainwestuj 150 zł w kosmetyki które naprawią Twoją skórę i samopoczucie. Pamiętam jak wstydziłam się ubrać koszulkę z dekoltem, a wyjście bez makijażu było nie możliwe. Teraz jest pewna siebie i szczęśliwa.

 Oto kosmetyki które uratowały moje życie towarzyskie. 
  1. EFFACLAR DUO  kupiłam go rok temu, i była to najlepsza inwestycja w mim życiu. Krem ma świetny zapach i genialną konsystencję. Po nałożeniu kremu na twarz natychmiastowo się wchłania nie pozostawia tłustej warstwy. Krem jest mocno wysuszający przez co nie można go stosować codziennie. Ja stosuję go na zmianę z La Roche-Posay Hydreane Hydreane Legere krem nawilżający dla cery wrażliwej. Pewnie zastanawiacie się czemu nawilżamy tłustą cerę trądzikową ? Cera trądzikowa często jest przesuszona, odwodniona i źle pielęgnowana, w rekcji obronnej wydziela jeszcze więcej sebum. Tak więc na zmianę  w jeden dzień walka z trądzikiem w drugi nawilżanie i tak cały czas. Krem nawilżający do skóry wrażliwej idealnie nadaje się do pielęgnacji skóry podrażnionej wykwitami ropnymi,  stanami zapalnymi ... Ja po zastosowaniu  tej serii zauważyłam ogromną poprawę,  zaskórniki zmniejszyły się ogniska stanów zapalnych i ropnych wyglądały znośnie. Jestem bardzo zadowolona z efektów  moje wypryski bardzo ładnie się goiły po użyciu tych produktów. 
  2. Dopełnieniem kuracji jest żel La Roche-Posay Effaclar żel głęboko oczyszczający do cery tłustej i problematycznej. Bardzo intensywnie używałam go w czasie kuracji później zamieniłam go na ziołowy ale nadal używam go raz lub dwa razy w tygodniu. Jest super wydajny mam go od tamtych wakacji. Żel idealnie radzi sobie z tłustą cerą, mi przynosił wielką ulgę gdy wracałam do domu z warstwą sebum na policzkach. Po zmyciu żelu efekt "suchej " cery utrzymywał się nawet kilka godzin oczywiście przy używaniu wszystkich kosmetyków.
Cały te zestaw na stronie iperfumy kosztuje jakieś 150 zł. Ja zainwestowałam i jest nie żałuję, tym bardziej że są to produkty sprzedawane w aptekach. Jakoś czuje się bezpieczniej gdy używam czegoś co mogę znaleźć też a aptecznej półce, bo w końcu trądzik to choroba. Ja  lubię odbierać kosmetyki osobiście:) Od Galerii Krakowskiej są do dwa przystanki > Politechnika > Dworzec Towarowy. Jutro poruszymy temat blizn potrądzikowych :)

Share:

9 komentarze

  1. Krem sama muszę sobie kupić, ale w tej ulepszonej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze do niedawna miałam mocny trądzik, lecz moja coraz bardziej świadoma pielęgnacja twarzy sprawia, że ocenie pryszcze wyskakują mi sporadycznie i pojedynczo. Pokazanych przez Ciebie kosmetyków nie miałam okazji używać, jednak słyszałam wiele dobrego o EFFACLAR DUO ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie wiedzieć, spróbuje :)

    http://sk-artist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie miałam trądziku... na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tak w lecie cera wygląda zdecydowanie gorzej niż w zimie. Może skuszę się na zakup tych kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To znaczy, ze jestes idiotką, skoro nie chcesz wyjsc z domu bez makijazu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idiotą to ty jesteś anonimku. Widać po twoim komentarzu że nigdy nie miałeś/miałaś trądziku. Sama borykam się z trądzikiem już 4 lata i wiem co to znaczy pokazać się światu bez makijażu. Ja bardzo chciałabym się nie malować tylko porostu wstać i ruszyć do szkoły bez ślęczenie przed lusterkiem i maskowania niedoskonałości. Ahhh jakież życie byłoby wtedy piękne!
      Bardzo zaciekawiły mnie te kosmetyki i chyba skuszę się je zakupić :) Może wkoncu pozbędę się tego problemu.

      Usuń
  7. Hej mam jeszcze lepszy sposób ♥ na pozbycie się trądziku :)
    Jeśli chcesz więcej info to zapraszam nataliababik@interia.pl

    OdpowiedzUsuń