♥ Świąteczne żeberka w syropie klonowym ♥






Witam Was już w całkiem świątecznym nastroju. Moja ukochana Nigella zainspirowała mnie do zrobienia świątecznych żeberek. Cała magia tkwi w syropie klonowym który nadaje delikatnej słodyczy. Kolejny bardzo ważny produkt to gwiazdeczki anyżu, odpowiedzialne za aromat. Ja moje przedświąteczne zakupy zrobiłam na stronie skworcu.com.pl i jestem wprost zachwycona jakością. Linki do produktów podam na samym dole pod zdjęciami Produkty które do mnie dotarły są aromatyczne i świeże. Osobiście nie wyobrażam sobie świąt bez syropu klonowego który ma ogromne zastosowanie w kuchni. Świąteczne żeberka to danie które możemy podawać osobno  jako przekąski na rodzinnych spotkaniach lub łączyć je w niezwykłe dania obiadowe. Przepis pochodzi z książki Nigella Ekspresowo jest delikatnie przeze mnie zmieniony co do proporcji mięsa. 

Kilogram żeberek 
marynata:
250 ml kwaśnego jabłkowego soku, 4 łyżki syropu klonowego, 2 łyżki oleju roślinnego, 2 łyżki sosu sojowego, 2 owoce anyżu gwiazdkowego, 2 nieduże kawałki kory cynamonu, 6 ząbków czosnku.

Przepis
  1. Marynatę mieszamy po czym zalewamy nią mięso.
  2. Pozostawiamy na 24 godziny pod przykryciem ( Najlepiej pozostawić na 2 dni )
  3. Pieczemy je w 200 stopniach przez około godzinę i 15 minut 
  4. Ja piekę je w rękawie po czym pod koniec wysypuje je na blachę żeby nabrały złotego koloru.





Share:

7 komentarze

  1. dobrze że robię sobie obiad bo przez te zdjęcia zgłodniałam jeszcze bardziej!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają na prawdę smakowicie ;)

    http://dusza-marzycielki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. pewnie masz oryginały, tak? ja jeszcze się zastanowię ;)

    mmmm... nigdy nie miałam okazji spróbować syropu klonowego, ale jest słodki, tak?? a słodkie + mięso to połączenie jakie lubię, więc może podsunę przepis mamie, bo w Święta tam rządzi ona ;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń